Dag 8: zaterdag 19 oktober 2002

San Diego: Horton Plaza en Gaslamp Quarter

Vandaag slapen we lekker uit, dat was wel nodig. Gelukkig is Jacqueline weer helemaal beter, maar we zijn toch wel moe van alle indrukken van de afgelopen week. We wassen de kleren op de hotelkamer, zodat die morgen weer lekker droog zijn en pas laat in de ochtend gaan we op pad naar de stad. Het ontbijt slaan we vandaag over, omdat het toch al heel laat is. Jacqueline belt, zoals gisteren beloofd, nog even met haar baas over het slechte nieuws van gisteren en dan gaan we shoppen. Het is heerlijk weer, maar toch iets koeler dan gisteren met 20°C. Gelukkig is dit perfect om te winkelen. In de stad ligt een heel leuk winkelcentrum: Horton Plaza. Het is overdekt en toch weer niet. Het is heel leuk opgezet en heel gezellig ingericht. We gaan goed tekeer en we kopen van alles: circuits bij het Formule Dé spel, cadeautjes voor Juanita die binnenkort jarig is, schoenen voor Peter, allerlei handige spulletjes voor op reis, een mooi pakje voor Jacqueline, nog een paar leuke dingetjes voor in de kerstboom en natuurlijk een paar boekenleggers. Het kan niet op! Tegenover het winkelcentrum ligt een toeristisch gebouwtje waar je informatie kan krijgen over de stad en daar staat ook een grote maquette van de stad opgebouwd. Prachtig!

Na het winkelen lopen we naar het Gaslamp Quarter met allemaal leuke kleine winkeltjes en restaurantjes en hier gaan we lekker eten bij TGI Friday’s. Nat het eten gaan we terug naar het motel, even pauze houden. Onderweg komen we langs de haven van San Diego en we zien dat daar inmiddels een immens groot cruiseschip heeft aangelegd. Zo dichtbij kun je pas goed zien hoe groot die eigenlijk zijn. Geweldig! Als we eenmaal weer in het motel zijn besluiten we om niet meer weg te gaan en we zijn lekker de hele avond op onze kamer gebleven om lekker uit te rusten. We hebben de kleren in de droger gedaan en daarna zijn we vroeg naar bed gegaan, want morgen moeten we weer vroeg op.